Support

Enkle og smarte telefoner, ure og tablets til seniorer

Woman laughing. Woman laughing.

Support

Her finder du oplysninger om, hvordan du får hjælp til alle Doros produkter og tjenester.

YouSEE/TDC - 2G/3G nedlukning i Denmark

Problemet er, at mobiloperatørerne lukker dele af deres netværk ned, og der er intet galt med Doros telefoner.

Løsningen er at skifte mobiloperatør eller opgradere til en Doro med 4G.

YUOSEE/TDC skrev til os sådan her:

Da vores samarbejdspartner TDC Net som oplyst påbegynder nedlukning af deres 3G mobilnetværk, så har vi sendt orientering til de kunder hvor vi kan se der er registeret enmobil som ikke kan benyttes på 4G eller 5G mobilnetværk.
Som det er oplyst i mail af 6. december 2022, så vil der kun være begrænset adgang til netværket og det vil kun være muligt at modtage opkald og Sms efter den 1. februar 2022. Der er specifikt oplyst følgende - citat:
"Fordi din mobiltelefon er af ældre dato og ikke virker på 4G og 5G-netværket, betyder det, at du vil have begrænset adgang til netværket, når 3G-netværket lukker. Du vil stadig kunne modtage opkald og sms'er".

 

Det ser ud til, at Mittele og Callme bruger Telia-netværket, mens CBB bruger Telenor-netværket.

CBB infomerer at der lukkes ned for 3G på Bornholm, og det kan give forstyrrelser/problemer for 2G:

"Vi vil gerne give vores kunder den bedste mobilforbindelse, og derfor udfaser vi den ældre 3G-teknologi til fordel for nyere og mere effektive mobilteknologier som 4G og 5G. For at sikre en kontrolleret national nedlukning, lukkes 3G-nettet ned på hele Bornholm i løbet af uge 45. Efter 3G-udfasningen vil ældre mobiltelefoner (mere end 5 år gamle) fortsat kunne anvende 2G-netværket til tale og sms’er, men datahastigheden vil være begrænset, og det kan tage lidt længere tid at ringe op fra mobiltelefonen."

 

Flere oplysninger om 2G/3G-nedlukning.

Alle mobilprodukter bruger et mobilnetværk for at kunne foretage telefonopkald, sende sms'er eller surfe på internettet. Der findes forskellige typer mobilnetværk, som netværksudbyderne/operatørerne anvender, og i øjeblikket er de ældre mobilnetværk 2G (GSM) og 3G (UMTS) ved at blive erstattet af den nye teknologi 5G.
Mobilnetudbydere i hele Europa er i færd med at nedlægge 2G- og 3G-nettene for at fremme udvidelsen af 4G- og 5G-nettene. Dette vil betyde, at produkterne skal understøtte de nye teknologier 4G eller 5G for at kunne fungere korrekt, og at produkter, der kun anvender de ældre teknologier 2G og 3G, skal udskiftes. Der findes produkter, der understøtter både ældre og nyere teknologier (2G, 3G og 4G), og de vil stadig fungere, fordi de understøtter 4G-netværk.
Der er visse netværksudbydere, som har foretrukket at beholde deres 2G- eller 3G-netværk lidt længere, så nogle steder er der mulighed for at lade 2G- og 3G-produkterne fungere.
Desværre er netværksudbydernes beslutning om at slukke for 2G- eller 3G-nettene uafhængig af telefonproducenterne.
En kunde, der er berørt af netudbydernes beslutning om at lukke 2G- og 3G-nettene ned, har to muligheder:
De har to muligheder: De kan blive hos netudbyderen, men skifte telefon.
Beholde telefonen og skifte netudbyder til en anden, der stadig understøtter de pågældende net.


Vær opmærksom på, at en netværksudbyders beslutning om at afvikle enten deres 2G- eller 3G-netværk påvirker alle tjenesteudbydere eller operatører, der benytter deres infrastruktur. Derfor er det vigtigt at kontrollere nedlukningsplanen for din specifikke tjenesteudbyder.

Kundeservice

Du er velkommen til at kontakte vores gratis kundeservice som er åbent fra 09.00 til 16.00 mandag til fredag, bortset fra helligdage. Vi er lettest at nå onsdage og torsdage. De fleste ringer, så snart vi åbner, og lige efter frokost, så undgå venligst disse tidspunkter.

imageosrvyj.png

 

Før du kontakter vores support eller besøger det sted, hvor du købte dit produkt, kan du prøve et eller flere af disse tre trin for at løse problemet:

 

1. Genstart din telefon ved at slukke den, vent ca. 10 sekunder og tænd den derefter igen.


2. Se, om der er nogen ny software, og foretag en opdatering.

 

3. Hvis du har en smartphone, hvor batteriet ikke kan tages ud, så se i manualen efter "Genstart telefonen". Hvis du har en almindelig mobiltelefon, fjern batteriet, vent et par minutter, sæt det derefter i igen og genstart telefonen.

 

Telefon: 35158571

Email:     support.dk@doro.com

 

Manuals icon.

Brugsanvisninger

Hvis du har spørgsmål til dit Doro-produkt, kan du ofte finde svarene i brugermanualen. Skriv modelnummeret her for at søge.

Søg

warranty icon

Din garanti

Alle Doro-produkter er dækket af vores producentgaranti. Skulle der ske noget i garantiperioden, bedes du kontakte vores support eller den butik, hvor du har købt produktet. Hvis du har bestilt produktet via vores hjemmeside, bedes du kontakte vores support. Klik nedenfor for at læse mere om vores vilkår og betingelser.

Se alle vilkår og betingelser

Gælder for alle Doro-mobiltelefoner

Garantiperiode og begrænsninger

Garantien gælder fra den dag, brugeren køber produktet. Der kan være forskellige garantiperioder og -vilkår for produktets enkeltdele.

 

Oprindelig garanti

  • 24 måneder på Doro-produkter undtagen tilbehør.
  • 12 måneder for medfølgende tilbehør som for eksempel batterier, opladere, hovedtelefoner, kabler, covers og tasker.

 
Garanti for service og reparationer

Garantien gælder fra købsdatoen og ændres ikke i tilfælde af videresalg, bytning eller når et produkt sendes til reparation hos et autoriseret Doro-servicecenter. Reparerede eller ombyttede dele er dækket af garantien i hele den tilbageværende oprindelige garantiperiode eller i 60 dage fra datoen for reparation eller ombytning - alt efter hvad der er længst.


Skader, der ikke er dækket af garantien

A) Normalt slid (batterier og skærm)
B) Skader der skyldes at telefonen har været tabt eller er blevet brugt forkert

Den oprindelige garanti dækker ikke skader, der skyldes kortslutning af batteriet eller brug af tilbehør, der ikke er originaludstyr fra Doro. Den oprindelige garanti er ikke gældende, hvis enheden:

  • Er blevet åbnet, ændret eller repareret hos et ikke-autoriseret servicecenter
  • Er blevet repareret med dele, der ikke er originaldele fra Doro
  • Har været udsat for fugt, ekstreme miljø- eller temperaturforhold, erosion, oxidering eller kemikalier
  • Har et serienummer, der er fjernet eller ikke kan læses
  • Er blevet tilført, har fået skader på grund af eller er blevet manipuleret med software, der ikke er godkendt af Doro.

 

Garantibevis

For at produktet kan ydes service i garantiperioden, skal det sendes til et autoriseret Doro-servicecenter sammen med et gyldigt købsbevis.

Serviceværksted

Fejlfinding (skal udføres først)

Hvis din Doro ikke fungerer, som den skal, skal du først følge disse trin. Kontrollér mellem hvert trin, om det hjalp. Hvis din Doro fungerer korrekt, behøver du ikke at gå videre:

 

1. Genstart din telefon ved at slukke den, vente ca. 10 sekunder og derefter tænde den igen. Kontrollér, om dette hjalp. Hvis din Doro nu fungerer korrekt, behøver du ikke at gå videre til næste trin.

 

2. Se, om der er en ny software, og foretag en opdatering. Hvis du er usikker på, hvordan du gør dette, kan du se i vejledningen, som du finder her på samme side lidt længere oppe. Kontrollér, om dette hjalp. Hvis din Doro nu fungerer korrekt, behøver du ikke at gå videre til næste trin.

 

3. Har du en smartphone, hvor batteriet ikke kan tages ud, så kig i vejledningen efter "Genstart telefonen". Hvis du har en almindelig mobiltelefon, hvor du kan tage batteriet ud, skal du vente et par minutter og sætte det i igen og starte mobilen. Kontrollér, om dette hjalp. Hvis din Doro nu fungerer korrekt, behøver du ikke at gå videre til næste trin.

 

4. Nulstil din Doro til fabriksindstillingerne. Dette nulstiller din telefon og sletter alle data og kan betyde, at problemer forsvinder. Sørg for at tage en backup inden, da alt som f.eks. billeder, kontakter og visse apps forsvinder!  Du kan finde flere oplysninger i din brugervejledning, som du finder her på denne side lidt længere oppe. Kontrollér, om dette hjalp. Hvis din Doro nu fungerer korrekt, behøver du ikke at gå videre til næste trin.

 

5. Hvis ovenstående trin ikke hjalp, anbefaler vi, at du kontakter vores supportteam, som kan hjælpe dig med fejlfinding eller, om nødvendigt, hjælpe dig med at få din Doro serviceret. Kontaktoplysningerne finder du længere oppe på denne side.

Hvis du foretrækker at kontakte din forhandler, er det selvfølgelig også muligt, men vores support har som regel bedre kendskab til din Doro.

 

Hvad skal du tænke på, før du sender din Doro til reparation.

Sikkerhedskopiering af data - Det anbefales at lave en sikkerhedskopi af dine data og fjerne dem fra enheden. Reparationscentret sletter alle data, der er gemt på din enhed, og påtager sig ikke noget ansvar for mistede oplysninger.

Fjern SIM-kortet og, hvis det er relevant, dit SD-kort fra enheden, før du sender den. Hvis du glemmer dette, vil de destruere dine kort på grund af GDPR-reglerne.

Adgangskodebeskyttelse eller skærmlås - For at værkstedet kan verificere problemet på din enhed, skal du fjerne din adgangskode eller skærmlås, før du sender den til reparation.

Reparationsregistrering - Opbevar de oplysninger, du fik, da du registrerede din enhed til reparation, og evt. portobevis. Det vil gøre det nemmere for dig at følge behandlingen af din enhed, og hvis der opstår problemer, kan du bruge oplysningerne, når du kontakter Doro eller reparationscentret.

Forsendelse til reparationscenter - Vedlæg venligst dit købsbevis i din pakke, og sørg for at pakke din enhed sikkert for at undgå skader under transporten.

Serviceværksted

Hvis du har forsøgt ovenstående fejlfindingstrin, og problemet fortsætter, bør du kontakte din forhandler. Hvis du har købt den på vores hjemmeside, kan du kontakte vores supportteam via telefon eller e-mail. De kan udføre yderligere kontrol sammen med dig eller rådgive dig om, hvordan du returnerer enheden til reparation.

Som privatperson kan du derefter booke en serviceanmodning hos vores reparationscenter: Elcare.
Som forhandler kan du oprette et partnerlogin på det samme link. Du kan derefter oprette og spore dine sager der.

Før du bestiller en servicesag, skal du sørge for at have produktets serienummer og IMEI-nummer, som du får ved at trykke på den grønne "Ring"-knap og derefter ringe *#06#. Hvis din Doro har en aftagelig bagside, kan du se IMEI-nummeret på klistermærket under batteriet. Du kan også finde både serienummeret og IMEI-nummeret på den originale emballage. Du bør også tilføje købskvitteringen som en fil i bookingprocessen på hjemmesiden eller som en papirkopi i pakken sammen med Doro-produktet.

Derefter kan du følge udviklingen for din enhed hos Elcare Service Center.

Genanvendelse

Ved at sikre at produkter, batterier og emballage bortskaffes korrekt, bidrager du til at forhindre potentielt negative konsekvenser for miljøet og menneskers sundhed, som kan være forårsaget af uhensigtsmæssig affaldshåndtering.

Genanvend – hvordan og hvor

Mange ved ikke, hvad de skal gøre med deres gamle elektronik, når den er udtjent. Hvordan genanvendes det korrekt? Nedenfor har vi nogle valgmuligheder til dig:

 

Valgmulighed 1:
Besøg en af vores forhandlere, og aflever din gamle telefon.

Valgmulighed 2:
Besøg den nærmeste genbrugsstation, og aflever dit affaldsprodukt på det relevante indsamlingssted til genbrug af elektrisk og elektronisk udstyr.

Valgmulighed 3:
Du kan returnere din Doro til Doros kontor i Buckinghamshire og mærke forsendelsen "genanvendelse". Adressen er:

Doro AB

attest: återvinna

Jörgen Kocksgatan 1B

21120 Malmö



Batterier
Se afsnittet i brugervejledningen om, hvordan batteriet fjernes sikkert fra produktet. Tag batteriet ud, og aflever det på et indsamlingssted til genbrug af brugte batterier.
For at sikre, at batterier og elektrisk og elektronisk udstyr behandles korrekt, skal disse produkter, når de er udtjente, afleveres på et indsamlingssted til genbrug af elektrisk og elektronisk udstyr.

Telefoner
Inden du afleverer din telefon til genbrug, anbefaler vi, at du:

- Husker at sikkerhedskopiere eller overføre filer og oplysninger, du ønsker at beholde. Slet derefter alle personlige oplysninger fra din telefon via en Master Reset (se brugervejledningen for at få flere oplysninger).

- Fjerner hukommelseskort og SIM-kort.

- Returnerer telefonen sammen med batteriet.

 

For mere detaljerede oplysninger om returnering og genbrug af produkter, batterier eller emballage og for at sikre, at batteriet og elektrisk og elektronisk udstyr behandles korrekt, bedes du kontakte de lokale myndigheder, dit lokale renovationsselskab eller den butik, hvor du købte produktet eller batteriet.